Facilitaire dienstverlening op Instagram 

Facilitaire dienstverlening is de zorg dragen voor alle diensten en voorzieningen die ondersteunend zijn aan de kernactiviteit van een organisatie op operationeel, tactisch en strategisch vlak. Van schoonmaak tot koffie en alles daartussenin. Het is een tak in het bedrijfsleven wat belangrijk is en ook zeker van de toekomst behouden moet worden. Maar hoe zorg je er nou eigenlijk voor dat mensen hiervoor blijven solliciteren en zich aangetrokken hiertoe voelen en ook het nut hiervan inzien? Dit kan mede mogelijk gemaakt worden doormiddel van sociale mediakanalen. Een platform dat hier in het bijzonder uitspringt is Instagram. Waarom Instagram en waarom chatkracht? Daar gaat u nu achter komen! 

Waarom Instagram? 

Instagram is een platform dat zich de afgelopen jaren flink ontwikkeld heeft ten opzichte van andere kanalen. Instagram is een platform waarbij mensen foto’s en video’s kunnen plaatsen die mensen kunnen liken en met elkaar kunnen delen. Het dient voor facilitaire bedrijven als ondersteuningspunt voor het adverteren. Dit kan twee kanten namelijk op. Het kan dienen als informatie of sollicitatie. Doordat een bedrijf foto’s plaatst kunnen mensen zien wat voor werk er wordt gedaan. Bedrijven kunnen bijvoorbeeld foto’s plaatsen van verschillende activiteiten waardoor mensen zullen worden aangetrokken om verder te kijken. Dit zou eventueel kunnen leiden tot sollicitaties. Denk bijvoorbeeld aan een foto met een oproep voor werk. Doordat mensen dit zien en opzoek zijn naar werk, klikken zij verder de website en kan dit leiden tot meer bezetting in het bedrijf en uiteindelijk tot een vergroting van de omzet.  

Waarom chatkracht? 

De chatspecialisten kunnen mensen hierin begeleiden. Denk hierbij aan de vragen die ze kunnen beantwoorden over het werk dat ze aanbieden. Wanneer de specialisten met kennis hierover praten, kan dit leiden dat mensen gaan solliciteren wat leidt tot een win-winsituatie voor alle drie de partijen. Het is dus ook aan de specialisten om het account goed te beheren wat ervoor zorgt dat er een trigger bij de mensen zou afgaan wat voor werk er wordt gedaan en wat zij hiervan kunnen verwachten. Oftewel chatkracht en facilitaire bedrijven, een perfecte match!