Je Instagram automatiseren

De ontwikkeling van sociale media staat nooit stil. Dit geldt natuurlijk op verschillende fronten. Zo is het bijvoorbeeld voor ondernemers handig om te weten dat je je Instagram ook kunt automatiseren. Deze Instagram automation kan een belangrijke tool in je marketingstrategie zijn. Je hoeft namelijk dan zelf niet meer actief te zijn om toch zeker te zijn dat er activiteit op je account plaatsvindt. Dit is immers een zeer belangrijke factor. Als er niets gebeurt lopen mensen weg. Als je echter veel te doen hebt kan het lastig zijn om ook nog eens je account bij te houden.

Hoe werkt het?

Hoe werkt het automatiseren van je Instagram? In de eerste plaats is het belangrijk om te weten dat je dit niet helemaal alleen kunt. Je hebt hier de hulp van een gespecialiseerd bureau bij nodig. Zij moeten het werk voor je doen. Wat je wel zelf kunt doen, is het formuleren van je doelgroep. Dit doe je aan de hand van hashtags. Wat vinden de mensen die jij wilt benaderen leuk? Aan de hand daarvan wordt namelijk een strategie opgesteld die moet zorgen dat je account bij de juiste mensen onder ogen komt. Dit vergt wel enig denkwerk.

De gevolgen

Het belangrijkste voor jou als ondernemer is natuurlijk het resultaat dat je hiermee boekt. Uiteindelijk is dit in lijn met wat je zou verwachten. Doordat er activiteit is op je account die jouw doelgroep aanspreekt, kan je ervoor zorgen dat je de waarde van je account kunt vergroten. Je krijgt er bijvoorbeeld meer volgers door. Daarnaast krijg je er meer likes door. Volgers en likes bepalen jouw plek op de ladder binnen Instagram. Hoe meer je er hebt, hoe hoger je komt te staan. Dit betekent weer dat mensen die jou nog niet kennen je beter kunnen vinden. Wat je weer verder laat groeien.

De kosten

Wat kost het nu eigenlijk om je Instagram te laten automatiseren? Dit hangt een beetje af van wat je als ondernemer zelf wenst. Je hangt het automatiseren namelijk niet aan bepaalde doelen, maar aan tijdsduur. Je kunt dit bijvoorbeeld voor een maand doen, maar je kunt het ook drie maanden op deze manier aanpakken. Uiteindelijk is het natuurlijk zo dat een langere periode meer resultaat zal opleveren. Een maand kost je bijvoorbeeld dertig euro terwijl je voor zes maanden misschien maar honderd euro kwijt bent. Dit moet je natuurlijk ook even laten meewegen als je gaat investeren.