Klant verleiden met 360 graden beleving

Een klant komt je winkel binnen, kijkt om zich heen en zegt: ‘Wow!’ Om dat magische moment te bereiken is een uitgekiende 360 graden beleving door middel van digital signage onmisbaar. Van alle kanten worden alle zintuigen aangenaam geprikkeld, door een geïntegreerde toepassing van beeld, geluid, geur en licht. Als ondernemer wil je je onderscheiden in de meest gunstige zin. Dat is meer dan ooit van toepassing op de manier waarop je de winkelbeleving met de nieuwste technologieën verrijkt.

Stenen winkel als einddoel


De laatste vijftien jaar is veel aandacht uitgegaan naar online winkelen, en terecht. De klant oriënteert, vergelijkt én koopt via internet. Maar de stenen winkel is vaak nog steeds het einddoel van de klant. De plek waar het fysieke product, vriendelijke service en gedegen kennis van zaken samenkomen. Maar dan moet die winkel wel in het verlengde liggen van de sfeer die online gecreëerd is. Geen sluitpost maar een hoogtepunt binnen de klantervaring. 

Geïntegreerde aanpak


QYN bied een geïntegreerde aanpak van die beleving. Een interactief lichtplan zorgt voor precies de juiste sfeer op het juiste moment. Beeldschermen op uitgekiende plekken tonen de collectie maar geven ook up-to-date info over prijzen, voorraad of acties. Ook muziek geeft een enorme boost aan de winkelervaring van de klant, als die maar precies aansluit bij zijn of haar smaak en bij de beoogde ambiance in de zaak. Veel winkels spelen zelfs op subtiele wijze met geur, een zintuigelijke waarneming die vaak onbewust bijdraagt aan een gevoel van ‘je thuis voelen’, en bovendien een uniek watermerk aan je winkelformule meegeeft.

Relevant blijven

Natuurlijk biedt de 360 graden beleving op zichzelf geen garantie op succes. Het is een ondersteunend pakket van middelen om van je winkel een plek te maken waar het publiek niet alleen iets zoekt en koopt, maar ook echt iets beleeft. Het is een manier om in deze tijd van digitale verleidingen ook in de fysieke winkelstraat relevant te blijven.