SEO en SEA marketing

We kunnen tegenwoordig niet meer zonder online marketing. De termen binnen de online marketing vliegen u om de oren. Een veel gebruikte term is SEO marketing. SEO staat voor Search Engine Optimization. Dit zorgt ervoor dat uw bedrijf beter en sneller vindbaar is in een zoekmachine zoals Google. Hoe beter uw website zichtbaar is in de zoekmachines, hoe groter de kans dat uw website meer bezoekers trekt. Wanneer iemand een zoekopdracht intypt op Google, gebruikt het een algoritme om de meest accurate en bruikbare lijst te vinden. SEO marketing gebruiken is een absolute aanrader om meer bezoekers te trekken. Een andere term binnen de online marketing is SEA marketing. SEA staat voor Search Engine Advertising en verwijst naar de strategie voor het betalen voor advertenties in zoekmachines. Het grootste verschil tussen SEO en SEA marketing is dus dat SEA marketing zich richt op de betaalde advertenties en de SEO marketing zich richt op de resultaten binnen een zoekmachine. 

Hoe creëer je organische SEO binnen een zoekmachine?

Om te beginnen zal ik uitleggen wat organische SEO (Engels: Organic search) is. Organische SEO is een strategie die ervoor zorgt dat uw website bovenaan de organische, onbetaalde zoekmachine resultaten komt. Dit is van belang, omdat veel bezoekers alleen op de eerste pagina van Google blijven hangen. Dus wanneer uw website hier niet tussenstaat, loopt u bezoekers mis en wellicht inkomsten. Zorg ervoor dat uw bedrijf SEO organic search ontwikkelingen, zodat uw website goed vindbaar is op Google en bovenaan komt te staan in de lijst. Gebruikers van Google vertrouwen er namelijk op dat de zoekmachines de beste websites als eerst weergeven. 

Kies voor de juiste zoekwoorden

Het gebruiken van zoekwoorden zorgt ervoor dat uw website eerder gevonden wordt op Google. Deze zoekwoorden zijn namelijk gelinkt aan linkjes op de website zelf. Toen u zocht naar SEO marketing en op deze website terecht kwam, is er ook gebruik gemaakt van linkjes. Dus zowel de schrijver van de website moet de juiste zoekwoorden gebruiken, maar ook de bezoeker van de website. Anders is de website onvindbaar. Kies daarom voor de zoekwoorden waarvan u denkt dat daar het meest naar gezocht wordt. Kies ook niet voor te brede zoekwoorden, zoals ‘marketing’. Dit levert namelijk eindeloos veel resultaten op. Specifiekere zoekwoorden binnen de marketing zullen eerder het resultaat opleveren waar de bezoeker naar opzoek is. 

Wie kan u hierbij helpen? 

Mocht u zelf geen expert zijn op het gebied van online marketing, wees dan niet bang. Er zijn ontelbaar veel bedrijven gespecialiseerd op dit gebied. Ook zijn er bedrijven die alleen gefocust zijn op SEO en SEA marketing. Er zitten veel voordelen aan het uitbesteden van de SEO en SEA marketing. Om te beginnen is er meer tijd voor andere taken, dus krijgt u er waardevolle tijd voor terug. Wanneer u een expert inhuurt, zal er sneller resultaat zijn. Diegene hoeft zich namelijk veel minder in te lezen dan u. Ook hebben de marketing experts toegang tot meerdere tools, waardoor er wellicht nog meer positieve resultaten uit te halen zijn.