Alles over creatief werken

Waarom een SEO-strategie niet alleen nationaal functioneert

Wanneer je als ondernemer een klein bedrijf runt of indien je leidinggevende bent van een marketingafdeling van een grotere onderneming, dan kan het niet anders dan dat je je regelmatig bezighoudt met SEO. Hanteer je een goede SEO-strategie, dan vind je immers je website terug op een mooie positie in de zoekresultaten in Google. Dat leidt tot meer bezoekers naar je website en als het goed is ook tot meer verkopen. Zoals zo vele dingen stopt online marketing niet bij de landsgrenzen. Voor wie het aangaat, en dat zijn er meer dan menigeen denkt, is het daarom buitengewoon verstandig om in je SEO-strategie ook internationaal beleid op te nemen. Kortweg heet die internationale SEO. Waarom dat zo belangrijk is? Lees verder om erachter te komen.

Seo

Hoezo is internationale SEO belangrijk?

Het is voor veel bedrijven die in Nederland gevestigd zijn zonde om alleen aandacht te besteden aan de Nederlandstalige markt. Ja, het grootste deel van Nederland wordt hiermee bediend, maar lang niet iedereen. Denk bijvoorbeeld aan mensen die in Nederland wonen en (nog) geen Nederlands spreken. Voor veel MKB’ers vormen zij toch een interessante afzetmarkt, Nederlandstalig of niet. Het zou een gemiste kans zijn als zij jouw website niet kunnen vinden zodra ze in hun eigen taal internetten. Een andere kans van internationale SEO is het aanboren van afzetmarkten uit de ons omringende landen. Denk eens aan Duitsland met hun ongeveer 80 miljoen inwoners. Dat biedt grote kansen voor bedrijven die niet ver van de grens gevestigd zijn!

Seo

Reacties zijn gesloten, maar trackbacks en pingbacks open zijn.